Hyppää sisältöön

Kelkkailun valvontaa Jokilaakson alueella ( Ylivieska, Nivala, Sievi, Alavieska )

Julkaisuajankohta 11.3.2018 18.58
Tyyppi:Uutinen

Jokilaaksojen kenttäjohtoalueella ( Nivala, Ylivieska, Sievi ja Alavieska ) tehtiin viikonloppuna 10-11.3.2018 maastoliikennevalvontaa, jonka yhteydessä tarkastettiin moottorikelkkoja yhteensä 40 kpl.

Valvontaa kohdistettiin kuljettajien ajokuntoon, ajopapereihin sekä teitten varsien ja reittien ulkopuoliseen luvattomaan ajoon. Kaikki kuljettajat puhallutettiin ja siinä mielessä kaikilla oli "puhtaat jauhot pussissa", sillä kelkkapoliisien ja kaikkien muiden iloksi kaikki puhallutukset näyttivät nollaa. Täydet pisteet siitä kelkkailijoille !

Erilaisiin rikkomuksiin jouduttiin kuitenkin puuttumaan muutamien kohdalla. Lievien huomautuspuhuttelujen ohella joudutaan viikonlopun jäljiltä kirjoittamaan 5 kappaletta sakkolomakkeita ( mm. luvattomalla alueella ajamisesta ja parista rekisteröimättömästä kelkasta ).

Teitten varsien valvontaa tehdessään kelkkapartio tapasi sunnuntaina Ylivieskassa lisäksi nuoren autoilijan, joka ilmeisen tahallisen luistattelun vuoksi oli suistunut penkkaan. Nuorta herraa jouduttiin luistattelun laittomuudesta muistuttamaan myös sakolla.

Poliisi tulee jatkamaan talviliikenteen maastoliikennevalvontaa Jokilaaksoissa siihen asti, kun kelejä piisaa kelkkailla.

Kenttäjohtaja Kari Kallunki

Oulun poliisilaitos Tiedote tuotu vanhoilta sivuilta Uutinen