Polisen har gripit en man som misstänks ha stulit en värdefull guldkedja från en guldsmedsaffär i Karleby tisdagen 23.6. Den misstänkte lämnade butiken i samband med att smycket provades.
En man kom till guldsmedsaffären på tisdagseftermiddagen 23.6. Han bad att få se en pansarlänk i guld, vars värde uppgick till 3 490 euro.
Mannen bad att få prova kedjan runt sin hals. När han fått smycket lämnade han butiken.
Händelsen fångades på övervakningskamera.
Polisen identifierade och spårade snabbt upp den misstänkte. Personen greps misstänkt för grov stöld.
Polisen påminner guldsmedsaffärer om att vara försiktiga i liknande provningssituationer.