- Poliisi
- fi
- Ajankohtaista
- Uutinen
Ase-elinkeinonharjoittajille avataan uusia sähköisiä lomakkeita
Syksystä 2024 alkaen ase-elinkeinonharjoittajat voivat asioida poliisin kanssa entistä kattavammin myös sähköisesti.
Ase-elinkeinoharjoittajille ei tule uusia velvollisuuksia, eikä nykyisiin paperimuodossa palautettaviin lomakkeisiin tule sisällöllisiä muutoksia. Ainoa muutos on sähköisten lomakkeiden käyttöönotto.
Poliisin verkkopalvelussa avataan 30.9.2024 seuraavat sähköiset lomakkeet ase-elinkeinonharjoittajille
- Asealan elinkeinoluvan peruuttamispyyntö -lomake
- Vastuuhenkilön tai sijaisen hyväksymisen peruuttamispyyntö -lomakkeet
- Vastuuhenkilön tai sijaisen palveluksesta poistuminen - ilmoituslomake
- Kaupallinen siirto, tuonti ja vienti -hakemuslomakkeet
Myöhemmin 31.10.2024 käyttöön otetaan lisäksi seuraavat lomakkeet
- Hakemus vastuuhenkilöksi tai sijaiseksi
- Suostumus vastuuhenkilöksi tai sijaiseksi
- Aseenkäsittelylupahakemus
- Aseenkäsittelyluvan peruuttamispyyntö -lomake
- Aseenkäsittelylupaan liittyvän palvelussuhteen päättymiseen liittyvät lomakkeet
Lisätietoja antaa Poliisihallituksen asehallinto
- sähköposti asehallinto@poliisi.fi
Asealan sähköinen asiointi tukee turvallisuutta Suomessa, kun aseiden elinkaari, haltijat ja luvat ovat entistä tarkemmin poliisin rekistereissä ja tiedot ajan tasalla.