Ase-elinkeinonharjoittajille avataan uusia sähköisiä lomakkeita

Julkaisuajankohta 9.9.2024 15.09
Uutinen

Syksystä 2024 alkaen ase-elinkeinonharjoittajat voivat asioida poliisin kanssa entistä kattavammin myös sähköisesti.

Ase-elinkeinoharjoittajille ei tule uusia velvollisuuksia, eikä nykyisiin paperimuodossa palautettaviin lomakkeisiin tule sisällöllisiä muutoksia. Ainoa muutos on sähköisten lomakkeiden käyttöönotto. 

Poliisin verkkopalvelussa avataan 30.9.2024 seuraavat sähköiset lomakkeet ase-elinkeinonharjoittajille

  • Asealan elinkeinoluvan peruuttamispyyntö -lomake
  • Vastuuhenkilön tai sijaisen hyväksymisen peruuttamispyyntö -lomakkeet
  • Vastuuhenkilön tai sijaisen palveluksesta poistuminen - ilmoituslomake
  • Kaupallinen siirto, tuonti ja vienti -hakemuslomakkeet

Myöhemmin 31.10.2024 käyttöön otetaan lisäksi seuraavat lomakkeet

  • Hakemus vastuuhenkilöksi tai sijaiseksi
  • Suostumus vastuuhenkilöksi tai sijaiseksi 
  • Aseenkäsittelylupahakemus
  • Aseenkäsittelyluvan peruuttamispyyntö -lomake
  • Aseenkäsittelylupaan liittyvän palvelussuhteen päättymiseen liittyvät lomakkeet

Lisätietoja antaa Poliisihallituksen asehallinto 
- sähköposti asehallinto@poliisi.fi 

Asealan sähköinen asiointi tukee turvallisuutta Suomessa, kun aseiden elinkaari, haltijat ja luvat ovat entistä tarkemmin poliisin rekistereissä ja tiedot ajan tasalla.

Euroopan unionin osarahoittama -logo

 

 

 

Poliisihallitus Poliisin lupapalvelut Uutinen