Navigointivalikko

Liikenteen asiakaspalvelu ja Tienkäyttäjän linja

Liikenteen asiakaspalvelu ja Tienkäyttäjän linja

Liikenteen asiakaspalvelu on valtakunnallinen maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden neuvontapalvelu. Verkkosivuilta löytyy tietoa teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta ja väylähankkeista sekä ohjeet liikenteen lupien hakemiseen.

Liikenteen asiakaspalvelussa voit antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kehitysehdotuksia. Voit myös tehdä sähköisiä ilmoituksia valtion omistamiin väyliin liittyen. Asiakaspalvelu käsittelee ilmoituksia arkisin kello 8–16.15. Voit ilmoittaa esimerkiksi maanteiden päällystevaurioista.

Palvelu välittää kaikki ilmoitukset alueurakoitsijalle, joka päättää tarvittavista toimenpiteistä tielle asetettujen laatuvaatimusten perusteella.

Liikenteen asiakaspalvelusta vastaavat yhdessä Väylävirasto, ELY-keskukset ja Traffic Management Finland Group.

Yhteystiedot

Liikenteen asiakaspalvelu

Puhelin 0295 020 00 (arkisin klo 9–16)
Ruotsinkielinen palvelu 0295 020 01
Sähköposti [email protected] 

Tienkäyttäjän linja

Maanteiden kiireellisistä ja liikennettä selvästi vaarantavista ongelmista voit ilmoittaa soittamalla Tienkäyttäjän linjalle, joka palvelee ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.

Syitä soittaa ovat esimerkiksi tielle kaatunut puu, vaarallinen liukkaus, tielle nouseva vesi tai kiinni juuttunut raskas ajoneuvo. Ilmoittajalta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot.

Yhteystiedot

Tienkäyttäjän linja

Puhelin 0200 2100 (24 h/vrk)