Navigointivalikko

Liikenteen asiakaspalvelu ja Tienkäyttäjän linja

Liikenteen asiakaspalvelu ja Tienkäyttäjän linja

Liikenteen asiakaspalvelu on valtakunnallinen maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden neuvontapalvelu. Kaupunkien ja kuntien katujen kunnossapitoon liittyvissä palautteissa tulee olla yhteydessä kaupunkiin tai kuntaan. Palauteväylän verkkosivuilta löydät tietoa teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta ja väylähankkeista sekä ohjeita maanteihin liittyvien lupien hakemiseen.

Liikenteen asiakaspalvelussa voit antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kehitysehdotuksia. Voit myös tehdä sähköisiä ilmoituksia valtion omistamiin väyliin liittyen. Asiakaspalvelu käsittelee ilmoituksia arkisin kello 8–16. 

Yhteystiedot

Liikenteen asiakaspalvelu

palautevayla.fi/aspa
puhelin 0295 020 600
ma–pe klo 9–15 (pvm/mvm)

Chat-palvelu

avoinna arkisin klo 9–15.

Tienkäyttäjän linja

Maanteiden kiireellisistä ja liikennettä selvästi vaarantavista ongelmista voit ilmoittaa soittamalla Tienkäyttäjän linjalle, joka palvelee ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.

Syitä soittaa ovat esimerkiksi tielle vaarallinen liukkaus, tielle nouseva vesi tai kiinni juuttunut raskas ajoneuvo. Ilmoittajalta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot. Ilmoitathan esimerkiksi esteestä tiellä (kaatunut puu tms.) suoraan hätänumeroon 112.

Yhteystiedot

Tienkäyttäjän linja

Puhelin 0200 2100 (24 h/vrk)