Hoppa till innehåll

Polisen grep rånare

Utgivningsdatum 17.6.2015 15.26
Typ:Nyhet

Polisen grep på fredag kvällen tre kvinnor och två män från Rumänien. Kvinnorna misstänks ha gjort sig skyldig till rån i Närpes den 5.6.2015. Genom att bruka våld hade kvinnorna lyckats stjäla ett örhänge av en åldring. Dessutom misstänks kvinnorna för en stöld i Teuva samma dag, två guldhalsband stals av en kvinna. Männen i sällskapet har fungerat som kvinnornas chaufförer. Polisen misstänker också att samma gäng gjort sig skyldiga till liknande stölder i Östra Finland. Förundersökningen i ärendet leds av polisinrättningen i Östra Finland.

Nyheter Polisinrättningen i Österbotten Press meddelande importerat från gamla sidor