15.7.2020 kl. 10.59 Helsingfors
Polisen har fått förfrågningar om en incident som ägde rum i metrotunneln vid Helsingfors centralstation 4 juli 2020.
Incidenten gäller en situation där en 17-årig pojke greps av ordningsvakter, eftersom pojken saknade färdbiljett. Även polisen larmades till platsen för att reda ut situationen.
Videomaterial om ingripandet har spritts i sociala medier. En brottsanmälan har lämnats till polisinrättningen i Helsingfors och polisen utreder incidenten. Polisinrättningen i Helsingfors har tillgång till en inspelning från övervakningskameror och av inspelningen framgår händelseförloppet. I detta skede har polisen inget mer att informera om fallet.