Poliisi - Yhteystiedot - Poliisiasema ja poliisilaitos

Kalajoki polisstation, tillståndsärenden

Vi betjänar kunder 1–4 gånger i månaden enligt efterfrågan och personalsituationen. Kunden måste boka tid för att sköta ärenden.
Vi betjänar kunder 1–4 gånger i månaden enligt efterfrågan och personalsituationen. Kunden måste boka tid för att sköta ärenden.

Ring alltid 112 i en nödsituation.

Sköt dina ärenden i första hand på nätet.

Läs anvisningarna först innan du ansöker om pass, id-kort eller annat tillstånd eller lämnar in en brottsanmälan.

Boka en servicetid där i förväg, när det är möjligt.

Polisinrättningen som behandlar ditt ärende svarar på frågor om pågående ärenden. Till exempel beställningar av utredningsprotokoll och kopior av brottsanmälningar ska göras direkt till inrättningen eller stationen. Se kontaktuppgifterna för den aktuella inrättningen eller stationen.

För samtal till 0295-numret betalar du

  • lokalnätsavgift (lna), när du ringer från ett fast telefonnät
  • mobilsamtalsavgift (msa), när du ringer från en mobiltelefon
  • avgift för utlandssamtal, när du ringer från utlandet.

Du betalar för samtalet i enlighet med din operatörs prislista. Du betalar även för kötiden.

Besöksadress

Kalajoentie 5, 85100 Kalajoki
Vi betjänar kunder 1–4 gånger i månaden enligt efterfrågan och personalsituationen. Kunden måste boka tid för att sköta ärenden.

Telefonnummer

  • Växeln
    0295 460 211
  • Polisens riksomfattande rådgivningstjänst
    0295 419 800
    mån–fre 8.00–16.15