Poliisi - Yhteystiedot - Poliisiasema ja poliisilaitos

Haapavesi polisstation, tillståndsärenden

Vi betjänar kunder 1–4 gånger i månaden enligt efterfrågan och personalsituationen. Kunden måste boka tid för att sköta ärenden.
Vi betjänar kunder 1–4 gånger i månaden enligt efterfrågan och personalsituationen. Kunden måste boka tid för att sköta ärenden.
  • Ring alltid 112 i en nödsituation.

    Sköt dina ärenden i första hand på nätetLänk till en annan webbplatsÖppnas i en ny flik.

    Läs anvisningarna först innan du ansöker om pass, id-kort eller annat tillstånd eller lämnar in en brottsanmälan.

    Boka en servicetid där i förväg, när det är möjligt.

    Polisinrättningen som behandlar ditt ärende svarar på frågor om pågående ärenden. Till exempel beställningar av utredningsprotokoll och kopior av brottsanmälningar ska göras direkt till inrättningen eller stationen. Se kontaktuppgifterna för den aktuella inrättningen eller stationen.

    Om du vill kan du skicka ett meddelande till polisen som skyddad e-post. Läs om hur man skickar skyddad e-post till polisen poliisi.fi/sv/skyddad-e-post.

    Polisens rådgivningstjänst

    Polisens rådgivningstjänst ger råd i icke-brådskande ärenden som gäller tillståndsärenden, tidsbokning, e-tjänster och trafikövervakning.

    Samtalspris

    För samtal till 0295-numret betalar du

    • lokalnätsavgift (lna), när du ringer från ett fast telefonnät
    • mobilsamtalsavgift (msa), när du ringer från en mobiltelefon
    • avgift för utlandssamtal, när du ringer från utlandet.

    Du betalar för samtalet i enlighet med din operatörs prislista. Du betalar även för kötiden.

  • Besöksadress
    Rynnäkkötie 1, 86600 Haapavesi
  • Telefonnummer
    • Växeln
      0295 460 211
    • Polisens riksomfattande rådgivningstjänst
      0295 419 800
      mån–fre 8.00–16.15
    • Växel
      0295 460 211
      mån–fre 8.00–16.15
    E-postadresser