Poliisi - Yhteystiedot - Poliisiasema ja poliisilaitos

Tavastehus polisstation, polisjouren

För att minimera smittorisken ber vi att du besöker polisstationen endast om det är nödvändigt. I salen endast 6 personer för tillfället.
På grund av coronaläget behöver vi begränsa antalet kunder i väntrummen. Undvik besök om möjligt. Du kan göra brottsanmälan via polisens nättjänst.
  • Ring alltid 112 i en nödsituation.

    Sköt dina ärenden i första hand på nätet.

    Läs anvisningarna först innan du ansöker om pass, id-kort eller annat tillstånd eller lämnar in en brottsanmälan.

    Boka en servicetid där i förväg, när det är möjligt.

    Polisinrättningen som behandlar ditt ärende svarar på frågor om pågående ärenden. Till exempel beställningar av utredningsprotokoll och kopior av brottsanmälningar ska göras direkt till inrättningen eller stationen. Se kontaktuppgifterna för den aktuella inrättningen eller stationen.

    Om du vill kan du skicka ett meddelande till polisen som skyddad e-post. Läs om hur man skickar skyddad e-post till polisen poliisi.fi/sv/skyddad-e-post.

    Polisens rådgivningstjänst

    Polisens rådgivningstjänst ger råd i icke-brådskande ärenden som gäller tillståndsärenden, tidsbokning, e-tjänster och trafikövervakning.

    Samtalspris

    För samtal till 0295-numret betalar du

    • lokalnätsavgift (lna), när du ringer från ett fast telefonnät
    • mobilsamtalsavgift (msa), när du ringer från en mobiltelefon
    • avgift för utlandssamtal, när du ringer från utlandet.

    Du betalar för samtalet i enlighet med din operatörs prislista. Du betalar även för kötiden.

  • Besöksadress
    Hattelmalantie 2, 13130 HÄMEENLINNA
    Postadress
    PB 82, 13101 HÄMEENLINNA
  • Telefonnummer
    • Växeln
      0295 430 311
    • Polisens riksomfattande rådgivningstjänst
      0295 419 800
      mån–fre 8.00–16.15
    • Polisjouren
      0295 430 311
      mån–fre 8.00–16.15
    • Protokollbeställning
      0295 437 730
      mån–fre 9.00–11.00